Vil du ringes op?
Vi står klar til at hjælpe dig hvis du har spørgsmål eller ønsker hjælp til din tilmelding. Udfyld kontaktoplysningerne og vi kontakter dig hurtigst muligt.
Modtager du en el-regning, så bestemmer du selv hvem der skal levere din el. Det om du bor i andel, hus eller til leje. Hvis du er i tvivl, så kontakt os.
Det er helt gratis at skifte til Forskel og så tager det kun et øjeblik - og vi tager os af alt papirarbejdet for dig. Simpelt og nemt.
Ingen besvær eller ny installation. Du mærker ingenting til skiftet og du har strøm under hele forløbet. Hvis du har spørgsmål kan du altid kontakte os
Fortjenesten på elforbruget går direkte til velgørenhed - lige meget, hvor meget du bruger. Vi beholder kun de 39 kr. som vi opkræver som abonnement månedligt.
Nej, det skal du ikke. Efter du har tilmeldt dig Forskel, klarer vi alt papirarbejdet for dig og opsiger tilmed dit gamle abonnement for dig. Du er i gode hænder hos os.
Nej, det kan du selvfølgelig ikke.
Nej, vi er bare glade for, at du gerne vil skifte til Forskel. Derfor er det naturligvis gratis for dig at blive en del af Forskel.
Nej, hos Forskel har vi ingen bindingsperiode. Er du ikke tilfreds med det, vi leverer, da kan du skifte kvit og frit.
Intet problem, der kan dog være et ekstra gebyr forbundet med håndteringen.
Vi donerer pengene til de velgørende organisationer og står for det praktiske i dette.
Ja, det kan du. Du kan dog kun støtte en NGO ad gangen, men der er ikke noget i vejen for, at din støtte går til en NGO og senere til en anden NGO.
Det kan du her på hjemmesiden. Vi holder dig ligeledes opdateret via vores nyhedsmail, som du kan tilmelde dig i bunden af denne side.
Igennem Forskel, er det kun muligt at støtte de NGOer, som der fremgår på vores hjemmeside. Du er dog altid velkommen til at forhøre dig ved os, om det kunne være interessant i fremtiden.
Nej, du modtager en slutopgørelse, hvor det er opgjort, om du skal have penge tilbage eller lave en restbetaling. Du kommer ikke til at modtage to regninger.
Flere el-leverandøre i Danmark anvender bindingsperioder på op til et halvt år. Dette gøres for at sikre, at du bliver på det produkt, du har valgt, og at el-leverandøren tjener noget på at have dig som kunde. Er du en af dem, som er blevet fanget i et sådan produkt, da vil der typisk være et gebyr for at udtræde indenfor bindingsperioden.
Hvis du IKKE har skiftet el-leverandør i længe, da har du næsten med garanti ingen bindingsperiode. Er du derimod faldet for en telefonsælger eller lignende indenfor de sidste 6 måneder, så er sandsynligheden stor for, at du er bundet. Dette skal desuden fremgå af de dokumenter, som du modtog ved oprettelse hos din el-leverandør.
Ja, det kan vi. Det er derfor, vi er her. Du kan sende os en mail på info@forskel.dk eller ringe til os. Så finder vi ud af, hvorledes vi klarer skiftet uden omkostninger for dig. Husk vi har også åbent om lørdagen.
Grøn strøm, også kendt som strøm fra vedvarende energikilder, er strøm som bliver produceret af eksempelvis vindmøller, vand, biomasse eller solceller. Vi sørger for at købe en mængde tilsvarende hele dit forbrug ind i grøn strøm. Vi synes, at strøm som bliver produceret via vandkraft er det mest bæredygtige, hvorfor vores kunders strøm er certificeret grøn strøm produceret igennem vandkraft. Det er ikke muligt at adskille strømmen i stikkontakten fra den konventionelle strøm, hvorfor den reelt forbrugte strøm godt kan stamme fra en anden energikilde. Igennem de indkøbte certifikater, sørger vi hos Forskel for at en mængde tilsvarende dit forbrug, bliver produceret som grøn strøm. Det holder efterspørgslen oppe og giver et incitament til producenterne til fortsat at producere grøn strøm og øge mængden af grøn strøm og dermed gøre Danmarks elforbrug mere bæredygtigt.
Oplever du strømafbrydelse, så skyldes det formentlig dit lokale netselskab, som har ansvaret for dette. Alligevel er du velkommen til at kontakte os for at få en afklaring.
Ja, på min side kan du via et link logge på selvbetjeningen og se alt data omkring dit forbrug. Har du i hjemmet en timeaflæstmålet kan du se dit forbrug helt ned per time.
Nej, det kan du ikke. Vi har kun et produkt, og det er vi stolte af.
Nej, det gør du ikke. Efter april 2016, er det pålagt el-leverandøren at opkræve betalingen for både netselskabet og for el-leverandøren. Derfor modtager du ALTID kun en regning.
Nej, det skal du ikke. Alt bliver som det altid har været, du modtaget bare en regning fra os i stedet for din gamle el-leverandør.
Ja, du har altid 14 dages fortrydelsesret, og da vi heller ikke har nogen binding, da kan du altid fortryde – uden det koster dig noget.
Ja, det kan du. Kontakt os telefonisk eller via info@forskel.dk.
Du skriver en mail til info@forskel.dk, hvor du tydeligt fortæller, at du ønsker at opsige dit abonnement. Husk at oplyse dit kundenummer.
Vi står klar til at hjælpe dig hvis du har spørgsmål eller ønsker hjælp til din tilmelding. Udfyld kontaktoplysningerne og vi kontakter dig hurtigst muligt.
Og modtag spændende opdateringer om vores samarbejdspartners godtgørende arbejde og resultater