Få svar på dine spørgsmål her
Når du flytter, skal du melde din flytning til Borgerservice. Men du skal også huske at flytte el til den nye adresse.
Du kan melde flytning til os, uanset om du er kunde hos os eller ej. Send os en mail på info@forskel.dk.
Eller giv os et kald på +45 88 44 44 05.
Hvornår skal du melde flytning?
Når du flytter ud, skal du melde flytning senest 10 arbejdsdage før din flytning.
Når du flytter ind, skal du melde flytning 5 arbejdsdage før din indflytning.
Alle kan blive kunde hos Forskel – vi leverer i hele Danmark, uanset om du bor i egen bolig, andelsbolig eller til leje. Du skal blot trykke på ‘Bliv kunde’ og udfylde formularen. Det tager kun et øjeblik, og så klarer vi resten for dig.
Vi sender din regning til den email adresse du har oplyst da du oprettede din el-aftale hos os. Mener du ikke du har fået din regning anbefaler vi du kigger i dit spam-filter og gør Forskel til en ’sikker afsender’.
Vi oplever desværre enkelte gange, at Forskels fakturaer ender i dit mailprograms spam-filter. Så mener du ikke du har fået en regning anbefaler vi du kigger i dit spam-filter og gør ForskEl til en ’sikker afsender’.
Du kan altid se den aktuelle el-pris, time for time, på forsiden af forskel.dk eller ved at klikke her. Fra omkring kl. 14:30 kan du også se el-prisen time for time for det næstkommende døgn.
Forskel afregner og fakturerer dit forbrug efter du har brugt strømmen – og derfor fakturerer vi dig et acontobeløb, som dækker indkøbet af din strøm, inden vi leverer den til dig. Din aconto betaling bliver efterfølgende krediteret.
Acontobeløbet beregnes ud fra dit historiske forbrug, og vi bestræber os på at aconto afregne så præcist som muligt.
Når du tilmelder dig som kunde hos Forskel, får dit gamle el-selskab besked om skiftet 2-3 hverdage før selve skiftet det sker. Det kan derfor ske, at du få en regning fra dit gamle selskab for en periode, som overlapper din start hos Forskel. Den opkrævning bliver naturligvis modregnet i slutopgørelsen fra dit tidligere el-selskab.
Betalte du bagudrettet hos dit gamle selskab, skal du fortsætte med det, indtil du har betalt leveringsperioden færdig. Du kan derfor opleve at betale til både Forskel og dit gamle selskab, men du betaler selvfølgelig aldrig for den samme periode til begge selskaber.
Evida er det nationale gasdistributionsselskab. Det er deres opgave at designe, drive og vedligeholde gasdistributionsnettet i hele landet som en del af Danmarks kritiske infrastruktur.
Alle afgifter og tariffer vedr. gasleverancerne og gasmålere opkræves fra Evida. Forskel afregner kun dit faktiske gas-forbrug.
Skal du flytte kan du melde flytning til os på info@forskel.dk eller ringe til vores Kundeservice på +45 88 44 44 05. Så sikrer vi, at der er en el-aftale på din nye adresse – og at du ikke fortsætter med at betale for forbruget på din gamle adresse.
Når du flytter ud skal du melde flytning senest 10 arbejdsdage før din flytning.
Når du flytter ind skal du melde flytning 5 arbejdsdage før din indflytning.
På kortet nedenfor kan du finde det netselskab, der driver distributionsnettet i et område ved at indtaste en adresse i søgefeltet på kortet.
Her kan du også finde kontakt oplysninger på dit netselskab hvis strømmen er gået.
Tilmeld dig Strømlinet og opnå følgende fordele:
Forskel er et moderne energiselskab. Her kan du se dine rettigheder som elkunde, vores persondatapolitik, vores el-deklarationer samt vores prisblad.