Kundeservice

 

Få svar på dine spørgsmål her

Skal du flytte?

 

Når du flytter, skal du melde din flytning til Borgerservice. Men du skal også huske at flytte el til den nye adresse.

Du kan melde flytning til os, uanset om du er kunde hos os eller ej. Send os en mail på info@forskel.dk.

Eller giv os et kald på +45 88 44 44 05.

Hvornår skal du melde flytning?
Når du flytter ud, skal du melde flytning senest 10 arbejdsdage før din flytning.

Når du flytter ind, skal du melde flytning 5 arbejdsdage før din indflytning.

Ofte stillede spørgsmål

 
Kan jeg blive kunde hos Forskel, og hvordan bliver jeg tilmeldt?

Alle kan blive kunde hos Forskel – vi leverer i hele Danmark, uanset om du bor i egen bolig, andelsbolig eller til leje. Du skal blot trykke på ‘Bliv kunde’ og udfylde formularen. Det tager kun et øjeblik, og så klarer vi resten for dig.

Hvordan finder jeg min regning?

Vi sender din regning til den email adresse du har oplyst da du oprettede din el-aftale hos os. Mener du ikke du har fået din regning anbefaler vi du kigger i dit spam-filter og gør Forskel til en ’sikker afsender’.

Hvorfor har jeg ikke fået min regning?

Vi oplever desværre enkelte gange, at Forskels fakturaer ender i dit mailprograms spam-filter. Så mener du ikke du har fået en regning anbefaler vi du kigger i dit spam-filter og gør ForskEl til en ’sikker afsender’.

Hvor kan jeg se time prisen både nu og for i morgen?

Du kan altid se den aktuelle el-pris, time for time, på forsiden af forskel.dk eller ved at klikke her. Fra omkring kl. 14:30 kan du også se el-prisen time for time for det næstkommende døgn.

Hvorfor skal jeg betale aconto?

Forskel afregner og fakturerer dit forbrug efter du har brugt strømmen – og derfor fakturerer vi dig et acontobeløb, som dækker indkøbet af din strøm, inden vi leverer den til dig. Din aconto betaling bliver efterfølgende krediteret.

Acontobeløbet beregnes ud fra dit historiske forbrug, og vi bestræber os på at aconto afregne så præcist som muligt.

Hvorfor har jeg fået en regning fra mit gamle el-selskab, efter jeg er skiftet til ForskEl?

Når du tilmelder dig som kunde hos Forskel, får dit gamle el-selskab besked om skiftet 2-3 hverdage før selve skiftet det sker. Det kan derfor ske, at du få en regning fra dit gamle selskab for en periode, som overlapper din start hos Forskel. Den opkrævning bliver naturligvis modregnet i slutopgørelsen fra dit tidligere el-selskab.

Betalte du bagudrettet hos dit gamle selskab, skal du fortsætte med det, indtil du har betalt leveringsperioden færdig. Du kan derfor opleve at betale til både Forskel og dit gamle selskab, men du betaler selvfølgelig aldrig for den samme periode til begge selskaber.

Hvorfor får jeg en gas regning fra Evida?

Evida er det nationale gasdistributionsselskab. Det er deres opgave at designe, drive og vedligeholde gasdistributionsnettet i hele landet som en del af Danmarks kritiske infrastruktur.


Alle afgifter og tariffer vedr. gasleverancerne og gasmålere opkræves fra Evida. Forskel afregner kun dit faktiske gas-forbrug.

Hvordan melder jeg flytning?

Skal du flytte kan du melde flytning til os på info@forskel.dk eller ringe til vores Kundeservice på +45 88 44 44 05. Så sikrer vi, at der er en el-aftale på din nye adresse – og at du ikke fortsætter med at betale for forbruget på din gamle adresse.

Hvornår skal du melde flytning?

Når du flytter ud skal du melde flytning senest 10 arbejdsdage før din flytning.

Når du flytter ind skal du melde flytning 5 arbejdsdage før din indflytning.

Reduceret elafgift
Du kan søge om reduktion i elafgiften, hvis opvarmningen af din helårsbolig eller sommerhus primært kommer fra elvarme (som eks. en varmepumpe eller jordvarme).

Det er en betingelse for reduktionen, at din bolig er registreret som el-opvarmet helårsbolig eller sommerhus i kommunens bygningsregister (BBR). Se om du er korrekt registreret i BBR her

Hvis din bolig opfylder betingelserne i Bygnings- og Boligregistret (BBR), er du berettiget til at få reduceret elafgiften på den del af elforbruget der ligger over 4.000 kWh om året.

Tjek om du allerede har fået reduceret din elafgift, dette vil fremgå af din regning.

Ansøg om reduceret elafgift: Find ansøgningsskemaet her

Spar tid med selvbetjening.

 
På Mit Strømlinet kan du …

Aktuel driftsinformation

 

På kortet nedenfor kan du finde det netselskab, der driver distributionsnettet i et område ved at indtaste en adresse i søgefeltet på kortet.

Her kan du også finde kontakt oplysninger på dit netselskab hvis strømmen er gået.

Forklaring på ikoner